hacklink
دات نت نیوک

معاون فنی سازمان نظام پرستاری تشریح کرد؛

اهمیت آموزش در پیشرفت هر کشور

ارسال شده: خرداد 11, 1396
دسته ها: اخبارآموزشی
نظرات: 0

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری گفت: امروزه ثابت شده موفقیت یک کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در گروه برخورداری از یک نظام آموزش منسجم، به روز و پویا است.

دکتر ژاله عزتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، افزود: هرگز نمی توان ادعا کرد که آموزش به خودی خود سودمند است، مگر اینکه از آموزش های ارائه شده ، ارزشیابی به عمل آید. همان طور که در بیشتر کتاب ها و مقالات آموزشی - مدیریتی بیان شده است برای تعیین ارزش دوره های آموزشی مدل ها و الگوهای متعددی وجود دارد، که از مهم ترین آنها مدل ارزشیابی کرک پاتریک (KIRK PATRICK) است.

وی اظهار داشت: گسترش روز افزون علم و فناوری و تغییرات سریع آن بر سازمان های بزرگ تاثیرگذار است در چنین شرایطی سازمان موفق، سازمانی است که با توجه به دانش روز و فناوری پیشرفته خود را به سوی ترقی و ارتقاء دانش هدایت کند.

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این نکته مهم که  قابل تامل است که صرفأ آموزش و اجرای دوره ها نمی تواند به سازمان در راه رسیدن به اهدافش کمک کند یادآور شد:  آموزش ها باید با توجه به اصول و روش های علمی بنا گذاشته شوند تا نتیجه به دست آمده نیازهای موجود را برطرف سازد در غیر این صورت آموزش ها بی فایده و حتی در مواردی باعث هدر دادن سرمایه های سازمان نیز می شود.

وی تصریح کرد: حال این سئوال پیش می آید که چگونه می توان پی برد نتایج به دست آمده از اجرای دوره های آموزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر بوده است ؟ جواب این سئوال را بیشتر صاحب نظران به صراحت داده اند:«یک ارزشیابی جامع و کامل می تواند ما را از اثر بخش بودن نتایج آموزش ها آگاه کند ، ارزشیابی بازخوردی را ایجاد می کند که می توان با توجه به آن فهمید آموزش های داده شده در رسیدن به اهداف مورد نظر اثر بخش بوده اند یا خیر؟

عزتی خاطر نشان کرد: بیشتر مدل های ارزشیابی شهری در سال های گذشته براساس الگوی ارزشیابی چهار سطحی بنا شده اند که اولین بار در سال ۱۹۵۹ توسط کرک پاتریک ارائه شد . این الگو به عنوان الگوی جامع، ساده و علمی برای بسیاری از موقعیت های آموزشی توصیف شده است و به وسیله بسیاری از متخصصان به عنوان معیاری در این حوزه شناخته می شود.

وی در ادامه افزود: کرک پاتریک ارزشیابی را به عنوان تعیین اثربخشی در یک برنامه آموزشی تعریف کرده و فرآیند ارزشیابی را به چهار سطح یا گام تقسیم می کند. ۱- واکنش ، ۲- یادگیری (دانش) ، ۳- رفتار، ۴- نتایج

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: برای پیشرفت اهداف کشور باید بیشتر به اهمیت آموزش و ارزشیابی آن در تمام لایه های شغلی و درتمام رده ها بپردازیم.

Print
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
kusadasi escort
huluhub.com
ankara escort pendik escort
fotos de mulher peladona xxx mon and son donne con culi belli fare sesso con un amica mujeres desnudas en el baño
rolex replica
antalya escort ankara escort
saf bor bulaşık deterjanı kekreyemiş tozu prox hap eco slim micro touch solo mavi serum mumiyo macunu şahmerdan gold keto tabs esila fantastik dörtlü yaz çayı orviax kaçkar ayısı balı macunu