دات نت نیوک

اورنگ؛

ضرورت بررسی مشکلات آموزش پرستاری/سرخوردگی دانشجویان پرستاری

ضرورت بررسی مشکلات آموزش پرستاری/سرخوردگی دانشجویان پرستاری
ارسال شده: خرداد 2, 1398
دسته ها: اخبارصنفی
نظرات: 0

عضو نظام پرستاری کرج با اشاره به وجود مشکلات متعدد در حوزه آموزش پرستاری گفت: اگر این نقاط ضعف برطرف نشود باعث ایجاد سر خوردگی در بین دانشجویان پرستاری خواهد شد.

هادی اورنگ در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به  مسائل و مشکلات حوزه دانشجویی، آموزشی، آینده شغلی، فرصت‌ها و تهدیدهای شغلی پرستاران گفت: آموزش بالینی بخش بزرگی از دوره پرستاری را تشکیل می دهد با آموزش  مهارت ها شکل می گیرد و فراگیر توانایی ارائه خدمات را کسب می کند و می تواند خود را آماده خدمت نماید که باید به طور مستقل و گاه تنها مسئولیت مراقبت از بیماران را بر عهده گیرد .هرچه آموزش بالینی غنی‌ترباشد، شیوه‌های رفتاری مربیان با دانشجویان بهتر و توانایی بیشتری برای همراهی دانشجویان وجود خواهد داشت.

وی با بیان این که دانشجویان پرستاری با مشکلات متعددی روبرو هستند، اظهار داشت: آموزش با سرعت زیاد باعث یادگیری نامناسب دانشجویان خواهد شد و همچنین  همکاری نکردن کادر پرستاری بیمارستانها با دانشجویان، مناسب نبودن مدت و گذراندن دوره های تئوری قبل از شروع کارآموزی به منظور افزایش اطلاعات از مشکلات دانشجویان این رشته است.

عضو نظام پرستاری کرج ادامه داد:  دریافتی کم در مدت زمان کار دانشجویی ، در نظر گرفتن مالیات و غیره از دیگر مشکلات این گروه است که در برخی اوقات با وجود توسعه در انجام مراقبت و پانسمان، کادر پرستاری اجازه کسب تجربه و انجام امور بالینی نشان می‌دهند و این نوع برخوردها سرخوردگی برای دانشجویان ایجاد می کند .

اورنگ با تاکید بر این که مشکل عمده دانشجویان پرستاری مدیریت صحیح در برابری توانمندی ها و مهارت های دانشجویان است، افزود: این مهم نارضایتی دانشجویان را فراهم آورده و دانشجویان پرستاری به دنبال رفع موانع ایجاد فضای باز کار آموزی در مراکز درمانی هستند. از سوی دیگر نگرانی از آینده شغلی پس از اتمام دوره طرح و فراهم نبودن فرصت کار از مهمترین دغدغه های دانشجویان پرستاری و به ویژه دانش آموختگان مرد در این رشته است. 

وی با اشاره به نقاط ضعف آموزش بالینی در کشور، یادآور شد:  مشخص نبودن شرح وظایف دانشجو در بخش، رعایت مراحل آموزش بالینی یعنی ابتدا مشاهده سپس عملکرد همراه مربی و نهایتاً عملکرد مستلزم رعایت پیش نیاز های دروس و کارآموزی، نظارت کافی بر روند آموزش بالینی، کم توجهی به نظرات دانشجو در برنامه ریزی کارآموزی، ناهماهنگی دروس نظری و کارآموزی، کمبود امکانات رفاهی، هماهنگ نبودن اهداف آموزشی با انتظارات پرسنل و کافی نبودن تعداد نمونه یادگیری از مهمترین نقاط ضعف آموزش بالینی می باشد.

Print
This is trial version.
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x