1401/01/14١٩:١٢

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

800 پرستار در دوران کرونا دچار آسیب های طولانی مدت شدند

800 پرستار در دوران کرونا دچار آسیب های طولانی مدت شدند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: حدود 800 پرستار به خاطر آسیب دیدگی از دوران کووید ۱۹در ۲سال اخیر دچار آسیب دیدگی‌های طولانی مدت شدند. نمی توانند در بخشهای بالینی کارکنند و در بخش‌های دیگر مراکز درمانی فعالیت می‌کنند.

محمد میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا اظهار داشت: حدود ۱۵۰هزار پرستار شاغل در مراکز درمانی دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز چند مرتبه مبتلا به کرونا شدند.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب‌های زیادی به جامعه پرستاری وارد کرد، افزود: بسیاری از این قشر زحمتکش علاوه بر اینکه مبتلا به کرونا شدند، خانواده‌های آنها نیز درگیر این بیماری شدند و آسیب‌های زیادی از لحاظ جسمی و روانی دیدند.

میرزابیگی تصریح کرد: ۱۵۰پرستار در ۲سال اخیر از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند که حدود ۷۰نفر آنها به عنوان شهید مدافع سلامت مورد تایید قرار گرفتند و پرونده‌های مابقی فوت‌شدگان نیز در دست بررسی است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: در دوران کرونا گروه پرستاری زحمات زیادی را در مراکز بهداشتی و درمانی متحمل شدند و به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام سلامت باید مطالبات آنها شامل استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی، پرداخت فوق العاده خاص و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مورد توجه مسوولان بهداشت و درمان کشور قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود ۲۰۰هزار پرستار در مجموعه کشور وجود دارد که حدود ۱۴۲هزار نفر زیر مجموعه وزارت بهداشت و ۶۰هزار نفر در سایر بخش‌ها ارائه خدمت می‌کنند.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: