1399/12/18٠٩:٥٠

برگزاری نشست مقدماتی بزرگترین گردهمائی پرستاران  در سال 2021

برگزاری نشست مقدماتی بزرگترین گردهمائی پرستاران  در سال 2021

شست مقدماتی بزرگترین گردهمائی پرستاران در سال 2021  با حضور نماینده ICN، مسئولان و نمایندگان انجمنهای پرستاری منطقه به صورت مجازی برگزارخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری؛ با توجه به برگزاری کنگره بزرگ شورای بین المللی پرستاران (ICN)  که در ماه نوامبر 2021 ( آبانماه 1400) در ابوظبی به صورت مجازی برگزار خواهد شد نشست مقدماتی این کنگره با حضور نماینده ICN، مسئولان و نمایندگان انجمنهای پرستاری  منطقه به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست دیوید استوارت  مدیر بخش سیاستهای پرستاری شورای بین المللی پرستاران با اشاره به ثبت نام حدود 6000 نفر برای حضور در این رویداد مهم و تاریخی پیش بینی کرد تا چند ماه آینده تعداد شرکت کنندگان در این کنگره به ده هزار نفر برسد و این نشست به عنوان بزرگترین نشست مجازی کارکنان حوزه سلامت نقش مهمی در ارائه تجارب و دستاوردهای علمی در پرستاری خواهد داشت. وی همچنین با اعلام دریافت حدود سه هزار مقاله برای این کنگره تا امروز، فرایند بررسی مقالات که دارای کیفیت بالای علمی نیز هستند توسط اساتید و صاحبنظران در سراسر دنیا را یک موضوع پیچیده خواند .

دیوید استوارت همچنین پیش بینی کرد چهره های مهم  و تاثر گذار منطقه ای و بین المللی از حوزه سلامت ، پرستاری و سیاست در این نشست شرکت نمایند و خواستار هماهنگی بیشتر و اخذ نظرات انجمنهای  پرستاری منطقه در این زمینه شد.وی همچنین پیش بینی زیر ساختهای لازم در حوزه IT برای برگزاری چنین کنگره ای با چندین نشست همزمان و حضور شرکت کنندگان از سراسر دنیا بسیار مهم خواند و از ایجاد دو استودیو در ابوظبی و ژنو برای برگزاری آنلاین این کنگره خبر داد .

در این نشست احمد نجاتیان معاون فنی و آموزش و پژوهش سازمان ضمن اظهار خوشنودی از برگزاری این نشست در منطقه به مشکلات پرستاران از ایران برای ارسال مقاله و پرداخت هزینه های کنگره به دلیلی مانند افزایش نرخ ارز و مشکلات پرداخت انلاین اشاره کرد و خواستار همکاری ICN در این زمینه شد. نجاتیان همچنین با اشاره به جانفشانی های پرستاران در دوران کرونا خواستار اختصاص بخشی در کنگره برای تقدیر از این عزیزان شد.

درادامه این نشست دکتر فاطمه الرفاعی عضو هیات مدیره بورد ICN  ،مسئولان و نمایندگان  انجمنهای پرستاری عمان ، امارات ، اردن ، بحرین، عربستان سعودی و لبنان نظرات خود را بیان کردند.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: