1401/03/10١٣:١٠

رئیس کل سازمان نظام پرستاری؛

پرستارانی که در کرونا خدمت کرد‌ه‌اند بدون آزمون استخدام شوند

 پرستارانی که در کرونا خدمت کرد‌ه‌اند بدون آزمون استخدام شوند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: شایسته است مجوز پرستاران و همکارانی که تعدیل شده‌اند جهت استخدام بدون آزمون صادر شود؛ زیرا پرستاران طرحی، شرکتی و قراردادی امتحان خود را در دوران کرونا پس داده‌ و با ایثارگری تمام به بیماران خدمت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ دکتر محمد میرزابیگی در برنامه تهران 20 شبکه پنج سیما افزود: در ایام کرونا مسئولان تعداد زیادی از پرستاران را به صورت تمدید طرح،قرارداد موقت و شرکتی جذب کردند، اما با فروکش کردن کرونا به تعدیل نیرو‌های جذب شده پرداختند، آماری که طی هفته گذشته بدست آوردیم، تعداد این عزیزان حدود 5 هزار نیروی پرستار تعدیل شده‌است که این برخلاف فرموده‌های مقام معظم رهبری است که در روز پرستار فرمودند "با پرستاران همانند کارگران فصلی برخورد نکنیم".
وی ادامه داد: حداقل به 100 هزار نفر نیروی پرستار نیاز داریم، از این تعداد، 5 هزار نفر به نیروی‌هایی که در دوران بحران خدمت کرده‌اند و در حال حاضر تعدیل شده‌اند اختصاص یابد که کمبود نیرو به نوبه خود آسیب بزرگی به مردم و جامعه می‌زند.
میرزابیگی ادامه داد: مجوز‌های استخدام هنوز به طور شفاف در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است، که نیاز است مجوز پرستاران و همکارانی که تعدیل شده جهت استخدام بدون آزمون صادر شود زیرا پرستاران طرحی، شرکتی و قراردادی امتحان خود را در دوران کرونا پس داده‌اند و با ایثارگری تمام به بیماران خدمت کردند.
وی ادامه داد: ما نیاز به دو مجوز از سازمان امور استخدامی داریم ؛ یکی مجوز برای کمبود تخت‌های بیمارستانی و دیگری مجوز بدون آزمون برای پرستاران طرحی‌، شرکتی و قراردادی که در بحران کرونا خدمت کرده اند.
رئیس سازمان نظام پرستاری افزود: : بر اساس گواهی های صادر شده اخیرا ماهانه حدود ۱٠٠ تا ۱۵٠ پرستار مهاجرت می کنند. شرایط بروکراسی در دوران کرونا هیچ فرقی نکرده است و معتقدم که باید شرایط استخدام آسان تر شود، تا نیروهای پرستاری تمایل به مهاجرت به خارج از کشور پیدا نکنند.
وی درباره اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که از دی ماه ۱۴۰۰ تخصیص یافته، ذخیره شده تا به شکل معوقه به پرستاران پرداخت شود. همچنین برآورد مبلغ تعرفه‌ها توسط سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت و وزارت رفاه انجام می‌شود.
میرزابیگی درباره اجرای فوق العاده خاص پرستاران بیان کرد: فوق العاده خاص پرستاران جهت اخذ مجوز به ستاد ملی کرونا در دولت قبل ارسال شده بود اما هنوز جواب آن به دست ما نرسیده است. لذا؛ تلاش برای اجرای فوق العاده خاص داریم، اما در سازمان برنامه و بودجه عزمی برای اجرای آن نیست .
وی درباره دستاوردهای این سازمان در سال‌های اخیر بیان کرد: اجرای فصل دهم قانون فوق العاده ویژه، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری و تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و همچنین استخدام نیروی پرستاری در سال گذشته از جمله فعالیت های سازمان در این دوره است.
فوق‌العاده خاص، خواسته کارکنان نظام سلامت به ویژه پرستاران و وزارت بهداشت است که سازمان نظام پرستاری برای تحقق آن تلاش می کند. ‌


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: