1400/12/24١١:٣٠

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر انزلی :

پرستاران بندرانزلی به علت کمبود نیرو هنگام بیماری نمی توانند به مرخصی استعلاجی بروند

 پرستاران بندرانزلی به علت کمبود نیرو هنگام بیماری نمی توانند به مرخصی استعلاجی بروند

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر انزلی گفت: پرستاران بندر انزلی بیش از هر مسئله دیگری از کمبود نیرو و شیفت های طولانی مدت رنج می کشند. کمبود نیرو باعث شده پرستارانی که بیمار می شوند نتواند از مرخصی استعلاجی خود به درستی استفاده کنند.

مینا سادات خوش گفتاردر گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری افزود: مهمترین مشکل پرستاران در بندر انزلی کمبود نیرو است و با توجه به پیک‌های متعدد کرونا پرستاران به شدت خسته و فرسوده شده‌اند. برخی پرستاران مبتلا به این بیماری و تعدادی از آنها شهید شده‌اند؛ ضروری است هرچه سریعتر استخدام پرستاران انجام شود، تا نیروی کافی را برای مقابله با پیک‌ها یا بیماری‌های بعدی داشته باشیم. 
 
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر انزلی ادامه داد: استخدام نیرو و رسیدن به استاندارد‌های لازم از نظر سرانه نیروی پرستار به تخت بیمارستانی باعث می شود کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستاران افزایش یابد.
وی گفت: کمبود نیروی پرستار در بندر انزلی به قدری شدید است که وقتی پرستاری مریض می‌شود، نمی تواند از مرخصی استعلاجی خود به درستی استفاده کند، و دوباره به چرخه کار برمی‌گردد و این موضوع به نوبه خود باعث افزایش فرسودگی پرستاران می‌شود و در کوتاه مدت خستگی و دل زدگی از کار را در بردارد. 
 
خوش گفتار اضافه کرد: لازم است ظرفیت استخدام پرستاران در آزمون های استخدامی افزایش یابد و با برنامه ریزی در کوتاه مدت نیروی کافی جذب شود. این نیروها باید هرچه سریعتر وارد سیستم درمان شوند تا با حضور نیروهای تازه نفس کیفیت کار بالا رود و پرستاران کمتر خسته شوند و تاخیر در این تصمیم بر دامنه مشکلات می افزاید.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندر انزلی بیان کرد: هنوز با مسئله کمبود پرستار روبه رو هستیم؛ پرستارانی که درآزمون استخدامی شرکت و قبول شده‌اند؛ هنوز مراحل اداری استخدام آنها تکمیل نشده است و وارد سیستم درمان نشده‌اند؛ لازم است بعد از برگزاری آزمون، نیروی‌های پرستار با سرعت بیشتری وارد چرخه کار شوند. 
 
خوش گفتار درباره پرداخت کارانه‌های پرستاران بندر انزلی گفت: از نظر کارانه پرداختی پرستاران بندر انزلی، زیاد با مشکل روبه رو نیستند و کارانه‌ها تا شهریور 1400 پرداخت شده است، اما مبلغ کارانه‌ها نسبت به خدمات و سختی شغل پرستاری کم است. 
وی ادامه داد: با توجه به تورم موجود در جامعه و سخت شدن معیشت؛ پرستاران مجبور هستند شیفت‌های متعددی کار کنند. بنابراین باید است در این خصوص کارانه‌ها نسبت به قبل افزایش داشته باشد تا پرستار بدون داشتن دغدغه مالی به فعالیت خود بپردازد. 
 
خوش گفتار تصریح کرد: وضعیت امیکرون کمی نسبت به قبل در بندر انزلی بهتر شده است؛ اما با در پیش بودن ایام نوروز ضروری است مردم  پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کند و افرادی که دز سوم واکسن کرونا را نزده اند هرچه سریعتر تزریق کنند، تا مجدد پیک‌های دیگر در کشور شعله ور نشود.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: