1401/05/19١٠:٢٩

اهمیت خدمات مراکز هوم‌کر در جامعه

اهمیت خدمات مراکز هوم‌کر در جامعه

مهدی شیرزایی در گفت و گویی از اهمیت خدمات مراکز هوم‌کر در جامعه و در خواست های این مراکز از مسئولان برای ارائه خدمات با کیفیت تر گفت.

مهدی شیرزایی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری افزود: یک دوره در جامعه پیک کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، در این دوره نقش و اهمیت مراکز هومکر برای مردم و مسئولان به خوبی مشخص شد. 
 
مدیر یکی از مراکز هوم‌کر ادامه داد: زمانی که در جامعه کرونا افزایش یافت، یکی از اولین مکان‌هایی که انسان را درگیر می‌کند منزل است. در این خصوص مراکز هومکر می توانند در داخل منزل به بیماران خدمات ارائه دهند و زمانی که بیمار نتواند در خانه درمان شود به بیمارستان مراجعه می‌کنند. 
وی گفت: زمانی که بیمار به بیمارستان مراجعه می کند و بعد از درمان مرخص می‌شود؛ باز هم به مراقبت و خدمات درمانی نیاز دارد که مراکز هومکر می‌تواند از آنها حمایت کند. 
 
شیرزایی بیان کرد: یکی از اصلی ترین قسمت‌های هومکر، پیشگیری از بیماری، ارائه خدمات در منزل بیمار قبل از مراجعه به بیمارستان و بعد از مرخص شدن بیمار از بیمارستان است. 
 
مدیر یکی از مراکز هوم‌کر درباره مشکلات این مراکز گفت: از جمله مشکلات مراکز هوم کر هزینه‌های مالی است، زیرا دستگاه‌هایی که می‌خواهند تهیه کنند هزینه‌های زیادی دارد. از مسئولان درخواست داریم در صورت امکان به مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری وام هایی با درصد کم ارائه دهند تا بتوانند تجهیزات خود را کامل کنند و خدمات با کیفیت‌تری را به بیماران ارائه دهند. 
 
وی درباره بیمه شدن مراکز هوم کر بیان کرد: اگر مراکز هوم کر بیمه شوند؛ راحت‌تر می توانند به عامه مردم خدمات ارائه دهند و مردم نیز هزینه کمتری برای دریافت خدمات مراقبت پرستاری در منزل پرداخت می‌کنند. 
 
شیرزایی افزود: مراکز هوم کر نیاز به شناخته شدن و مطرح شدن در جامعه دارند تا مردم مراکز اصلی را از موسسه‌های غیر مجاز تشخیص دهند و در این زمینه نیز شایسته است اقدامات و تبلیغاتی در راستای شناخته شدن این مراکز در جامعه انجام شود. 
 
وی تصریح کرد: مردم نیز می‌توانند برای دریافت خدمات از مراکز اصلی هوم کر لیست این مراکز را از دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کنند و از افرادی که برای ارائه خدمات مراقبت پرستاری به منزل آنها مراجعه می‌کند؛ کارت شناسایی معتبر تقاضا کنند.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: