1401/01/23١١:٠١

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان:

پرستاران شرکتی بلاتکلیف هستند

پرستاران شرکتی بلاتکلیف هستند

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان گفت: پرستاران شرکتی در بلاتکلیفی و سردرگمی قرار دارند، برخی از آنها تا اواسط اردیبهشت قراردادشان به پایان می‌رسد، اما تاکنون اقدامی برای تبدیل وضعیت شدن آنها صورت نگرفته است.

محسن گنجی زاده در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری افزود: در بیمارستان های کاشان پرستارانی وجود دارند که به صورت شرکتی جذب شده‌، اما هنوز بلاتکلیف هستند؛ از سوی مسئولان قول‌هایی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی داده شده بود، اما هیچ کدام از وعده ها اجرا نشده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان گفت: ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز تاکنون اقدامی برای تغییر وضعیت پرستاران شرکتی انجام نشده است. نبود امنیت شغلی و ثبات کاری باعث ناراحتی فکری و کم شدن تمرکز آنان در انجام خدمت شده است.

وی ادامه داد: در اوایل کرونا با هزاران قولی که به پرستاران داده شد از جمله جذب و استخدام آنها و... پرستاران را جذب کردند. این پرستاران مانند نیروهای رسمی در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند. حتی در میان پرستاران شرکتی پرستارانی را داشتیم که بیمار بودند و شرایط جسمانی مساعدی نداشتند با این حال ایثارگرانه خدمت کردند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان اضافه کرد: در مقابل این ایثار و از خودگذشتی پرستاران شرکتی، کمترین انتظار آنها، این است که وعده استخدام و تبدیل وضعیتشان انجام شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود قول‌هایی که مسئولان داده بودند، تاکنون هیچ اقدام عملی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی انجام نشده است.

گنجی زاده گفت: پرستاران شرکتی بر اساس وعده استخدام و جذبی که به آنها داده شد، پا در عرصه میدان گذاشتند و با توجه به حجم کاری‌ای که داشتند، تفاوتی میان فعالیت آنان و پرستاران رسمی نبود، اما دریافتی‌های متفاوتی داشتند؛ این موضوع و تبدیل وضعیت نشدن پرستاران شرکتی، باعث کاهش انگیزه و ارائه خدمات با کیفیت‌تر می‌شود.  

وی ادامه داد: پرستاران شرکتی نمی‌توانند؛ یک هدف و برنامه ریزی مستقل و مناسب برای خودشان داشته باشند، زیرا نمی‌دانند تا چه مدت سرکار هستند، و هر لحظه احتمال اخراج آنها هست. وقتی ذهن پرستار درگیر نداشتن ثبات کاری باشد، قطعا تاثیر خودش را بر مراقبت از بیمار می‌گذارد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری کاشان افزود: باید برای نیروهای شرکتی یک برنامه ریزی دقیق انجام شود. این گونه درست نیست که در زمان نیاز چهار ماه یکبار یا دوماه یک بار نیرو جذب کنیم، و بعد از اینکه کارمان با آنها تمام شد و پاندمی فروکش رد دیگر با آنها همکاری نکنیم.

وی ادامه داد: درست نیست، با نیروی تحصیلکرده، که در بحران کرونا و مواقع‌ ضروری کمک کننده اصلی سیستم درمان بوده‌اند. مانند پرستاران رسمی و با کمترین حقوق کار کرده‌اند، این گونه رفتار کرد و در پایان آنها را اخراج کنیم .

گنجی زاده گفت: وقتی پرستاران این گونه رفتارها و بی عدالتی‌ها را نسبت به خودشان می‌بینند، تصمیم به انصرا‌ف از شغل پرستاری یا مهاجرت می‌گیرند. این مسئله باعث آسیب شدید و کمبود شدید نیروی پرستار با تخصص کافی در آینده می‌شود.

نام خبرنگار: مهدیه اسلامی 


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: