1402/09/07١٢:٤٤

پیامی قابل تأمل از رفتار فعالین حرفه‌ای

پیامی قابل تأمل از رفتار فعالین حرفه‌ای

پس از برگزاری انتخابات هیأت‌مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور و با در نظر گرفتن آمار اعلامی از ستاد اجرایی انتخابات و مسئولین وزارت بهداشت، تعداد رأی‌دهندگان در سطح کشور افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، پس از برگزاری انتخابات هیأت‌مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور و با در نظر گرفتن آمار اعلامی از ستاد اجرایی انتخابات و مسئولین وزارت بهداشت، تعداد رأی‌دهندگان در سطح کشور حدود ۵۰هزار نفر بوده که در مقایسه با انتخابات دوره قبل با رشد ۲.۵برابری همراه بوده است.

در ادامه و با نزدیک شدن به مرحله دوم انتخابات در پنجم دی ماه، شاهد ثبت‌نام حدود ۳۱۰نفر به عنوان نامزد انتخابات شورای‌عالی نظام پرستاری هستیم که این رقم نیز در مقایسه با دوره قبل، رشد ۱.۵برابری داشته است.

همچنین تعداد هیأت‌مدیره‌های نظام پرستاری از ۱۴۱هیأت‌مدیره به ۱۵۹هیأت‌مدیره در دوره ششم افزایش یافته است.

در اولین نگاه، شاهد احساس دغدغه‌مندی و دلسوزی و خروش جامعه فهیم پرستاری در برابر موج بی‌عدالتی‌ و انفعال مسئولین وزارت بهداشت به عنوان مجری قوانین مرتبط با حرفه پرستاری هستیم، که قابل تأمل و ستایش است.

به جرأت می‌توان گفت این قدم‌های رو به جلو برای تغییر وضعیت حرفه‌ای و معیشتی گروه پرستاری، بارقه‌های امید را در پیکره بی‌جان این حرفه مقدس تابانده است، این اقدامات حمایتی و چه‌بسا اعتراضی پرستاران، نمایانگر آن است که ایشان تنها به دنبال حق و حقوق قانونی و به جای خود هستند.

پرستاران میانه و قلب کادر سلامت هستند؛ بی‌توجهی به خواست و مطالبات‌شان، بی‌شک تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، آن هم در این برهه حساس که قلب پرستاران از این دیده نشدن‌ها به درد آمده است، اما با وجود تمام این ناملایمات، پرستاران با حضور گرم و پرشورشان ثابت کردند که برای ارتقا و اعتلای حرفه، لحظه‌ای از پا نخواهند نشست و با تمام قوا و توان برای ساخت آینده‌ای بهتر و روشن‌تر تلاش خواهند کرد.

امید است نمایندگان قانونی پرستاران نیز در مرحله دوم انتخابات، با انتخاب افرادی دلسوز و دغدغه‌مند، این مسیر صعب را تسهیل کرده و در آینده‌ای نزدیک، شاهد شکوفایی و تعالی بیش از پیش در جامعه لایق پرستاری باشیم.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: