1404/02/01١٣:٣٨
دومین اجلاس آنلاین روسای هیئتمدیرههای نظام پرستاری برگزار شد
دومین اجلاس آنلاین روسای شمشمین دوره هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی سازمان نظام پرستاری دومین اجلاس آنلاین روسای هیئتمدیرههای نظام پرستاری سراسر کشور با حضور دکتر احمد نجاتیان، رئیسکل سازمان نظام پرستاری، معاونان و مدیران این سازمان، دکتر صادق عزیزی، مدیرکل توسعه صلح و سازش مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و با استقبال روسای هیئت مدیرههای نظام پرستاری کشور برگزار شد.
دکتر نجاتیان رئیسکل سازمان نظام پرستاری گفت: تلاش سازمان نظام پرستاری این است که ارتباط سازمان نظام پرستاری و هیئتمدیرههای نظام پرستاری در سال جدید توسعه و افزایش بیشتری پیدا کند.
وی افزود: گسترش حوزه فعالیت هیئتمدیرههای نظام پرستاری در حوزه های بینبخشی، از جمله همکاری با قوه قضاییه در دستور کار است. قوه قضاییه همواره نقش مهمی در پیگیریهای مطالبات پرستاری و حل مشکلات پرستاران داشته است. بهنظر میرسد همکاری و تفاهمنامه سازمان نظام پرستاری با مرکز حل اختلاش قوه قضاییه اقدام موثری در این زمینه است.
دکتر نجاتیان گفت: هدف سازمان نظام پرستاری از همکاری دو جانبه با قوه قضاییه در حوزه صلح و سازش میتواند نقش مهمی در کمک به پرستاران و هیئتمدیرههای نظام پرستاری در ایفای مسئولیت اجتماعی پرستاران و همچنین کاهش مراجعات به دادگستری داشته باشد.
رئیسکل سازمان نظام پرستاری هدف این جلسه را تشریح تفاهمنامه سازمان نظام پرستاری با مرکز حل اختلاف قوه قضاییه در موضوع صلح و سازش، جزئیات برگزاری دوره یک ساله کمک پرستاری سازمان نظام پرستاری و همچنین تشریح آییننامه جدید عضویت سازمان نظام پرستاری و ارزیابی عملکرد هیئتمدیرههای نظام پرستاری عنوان کرد.
عزیزی مدیرکل توسعه صلح و سازش مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در این جلسه با تشریح تفاهمنامه منعقد شده سازمان نظام پرستاری و این مرکز با موضوع صلح و سازش گفت: موضوعی که ستاد ملی صبر را بر آن داشت که به سمت سازمان نظام پرستاری بیاید این است که جامعه پرستاری جمعیت گستردهای را در کشور دارد. نماد صبر در ستاد ملی صبر به حضرت زینب(س) باز میگردد که جامعه پرستاری هم از این الگو پیروی میکند.
عزیزی افزود: بر همین اساس زمستان 1403 تفاهمنامه همکاری بین مرکز حل اختلاف قوه قضاییه و سازمان نظام پرستاری منعقد شد.
وی با تشریح فعالیتهای صلحیاری گفت: حل اختلاف در قوه قضاییه به موضوع ترویج روشهای جایگزین رسیدگی قضایی برمیگردد که همه روشهای حل اختلاف بدون مراجعه به دادگاه را در برمیگیرد.
مدیرکل توسعه صلح و سازش مرکز حل اختلاف قوه قضاییه اضافه کرد: حل اختلاف بدون مراجعه به دادگاه بهصورت سنتی در کشور مانند مراجعه به بزرگان قوم یا مدیران ادارات و ... وجود داشته و دارد. بر همین اساس دستورالعملی در قوه قضاییه برای استفاده از ظرفیتهای مردمی نوشته شد و بر اساس آن استفاده از مشارکتهای مردمی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ ستاد ملی صبر شروع به کار کرد.
عزیزی گفت: ستاد صبر با حضور صلحیاران در اختلافات بین مردم در هر مرحله چه پیش از ورود به محاکم قضایی و چه پس از طی مراحل قضایی ورود میکند و صلحیاران در سه سطح منطقهای، استانی و ملی فعالیت میکنند.
وی افزود: تفاهمنامه نظام پرستاری و ستاد صبر بر این اساس است که در مراکز استانها شعبه ویژهای بهعنوان شعبه ویژه حل اختلاف پرستاری خواهیم داشت و همچنین در کنار آن هیئتهای صلحیاری خواهیم داشت که از پرستاران در راستای فعالیتهای پرستاران استفاده خواهیم کرد.
عزیزی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف و هیئت های صلح یاری می توانند در همه زمینه های اختلاف به جز مواردی که در قانون ذکر شده مانند اصل طلاق، اصل نکاح و ... و همچنین مواردی که یک طرف اختلاف دولت باشد، فعالیت کنند.
مدیرکل توسعه صلح و سازش مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه به تشریح ویژگیهای شعب حل اختلاف ویژه و هیئتهای صلحیاری و نحوه فعالیت آنها پرداخت و به پرسشهای روسای هیئتمدیرههای نظام پرستاری در این زمینه پاسخ داد.
در ادامه این اجلاس دکتر علی دادگری معاون فنی، آموزشی و پژوهش سازمان نظام پرستاری به تشریح برگزاری دروه کمک پرستاری و همچنین دیگر فعالیتهای آموزشی سازمان و هیئتمدیرهها پرداخت و به سوالات روسای هیئت مدیره ها در این زمینه پاسخ داد.
مهدی پازوکی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نظام پرستاری نیز آییننامه عضویت جامع و جدید سازمان نظام پرستاری را تشریح کرد.
وی همچنین در خصوص موضوعات اداری هیئتمدیرهها و تدوین آییننامه داخلی هیئتمدیرههای نظام پرستای توضیح داد و به پرسش های روسای هیئت مدیره های نظام پرستاری در این زمینه پاسخ داد.
در این جلسه دو ساعته همچنین دکتر نجاتیان رئیسکل سازمان نظام پرستاری به برخی اقدامات سازمان در خصوص تعرفه های پرستاری، تشکیل کارگروه تعرفه بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت اعضای هیئتمدیرههای نظام پرستاری و همچنین ارزیابی عملکرد هیئتمدیرههای نظام پرستاری اشاره کرد و به سوالات روسای هیئت مدیره ها در این زمینهها پاسخ داد.

نام : | |
ايميل : | |
*نظرات : | |
| |
متن تصویر را وارد کنید: | |