1401/11/16١٠:٢٥

جذب 20 هزار پرستار در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت

جذب 20 هزار پرستار در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۰ هزار پرستار جدید در کشور در آینده نزدیک استخدام می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار جدید در کشور با توجه به کمبود نیروی پرستار در کشور اخذ شده است.
 
وی با شاره به خدمات ارزنده کادر بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد: اولویت استخدام با پرستارانی است که در زمان شیوع کرونا در بیمارستان‌های کشور خدمت ارائه داده‌اند.
 
 
وی افزود: این دسته از پرستاران 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن را کسب می‌کنند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با بیان اینکه این موضوع یک خبر خوب برای جامعه سلامت کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: اولویت ما در استخدام 20 هزار پرستار جدید، کسانی هستند که در دوران کرونا خدمت کردند و این پرستاران برای استخدام امتیاز ویژه می‌گیرند.
 
عین‌اللهی بیان کرد: 35 امتیاز از 100 امتیاز ممکن استخدام را به این دسته افراد می‌دهیم تا اولویت را برای استخدام آنان داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: 3500 کاردان و کارشناس فوریت‌های پزشکی علاوه بر 20 هزار پرستار نیز جذب می‌شود.
 
با احتساب این گفته وزیر بهداشت، مجموع استخدامی‌های وزارت بهداشت در رسته‌های پرستاری و فوریت‌های پزشکی به 23 هزار و 500 نفر می‌رسد که عدد قابل توجهی است.
 
عین‌اللهی با بیان اینکه تلاش پرستاران در همه زمان‌ها به ویژه در دوران شیوع کرونا بی‌نظیر بوده است گفت: ما 300 شهید سلامت در این چند سال تقدیم ملت ایران کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه کارکنان حوزه سلامت، بیماران را در ایام شیوع کرونا تنها نگذاشتند خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه، دوران شیوع کرونا، دوران خیلی سختی بوده و تعداد بیماران در مراکز درمانی بسیار زیاد بوده و حتی با وجود اینکه مردم نیز در قرنطینه به سر می‌بردند؛ اما کادر درمان همواره در محل خدمت خود (در خط مقدم مبارزه با کرونا) حاضر بودند.


 
نسخه چاپي

 

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید: